KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ – ZASADY I FORMY
obowiązujące w Publicznej Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza
1. Kształcenie na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
2. Nauczyciele modyfikują programy nauczania i treści nauczania.
3. Dotychczasowy plan lekcji pozostaje bez zmian. Nauczyciele i uczniowie pracują zgodnie z planem lekcji lub ustalają czas pracy z uczniami lub rodzicami.
4. W kształceniu na odległość realizowane są wszystkie zajęcia obowiązkowe.
5. Nauczyciele komunikują się z uczniami i rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, stronę internetową szkoły, drogą mailową i telefoniczną. Wykorzystywane są również metody komunikowania się poprzez Internet, np. platformy edukacyjne,
6. Nauczyciele grupy przedszkolnej przekazują materiały do pracy z dzieckiem z wykorzystaniem dziennika elektronicznego oraz dotychczasowych form komunikowania się.
7. Nauczyciele klas IV-VIII komunikują się bezpośrednio z uczniami poprzez dziennik elektroniczny oraz wypracowane formy. Przekazują również informacje rodzicom, wykorzystując przede wszystkim dziennik elektroniczny.
8. Nauczyciele dołożą wszelkich starań, aby praca była równomiernie rozłożona, dostosowana do możliwości ucznia, wielopoziomowa (prace obowiązkowe i dla chętnych).
9. W przypadku trudności prosimy kontaktować się z wychowawcami, nauczycielami, pedagogiem, aby problemy rozwiązywać na bieżąco. Bardzo ważne jest, aby szybko reagować i żeby nie narastały zaległości.
10. Zgodnie z rozporządzeniem, uczniowie będą oceniani. Oceny będą wpisywane do dziennika elektronicznego. Przy ocenianiu uwzględniane będą: terminowość, zaangażowanie, aktywność. O pracach na ocenę uczniowie będą informowani.
11. Znaczna część zajęć to będzie praca z podręcznikiem i ćwiczeniami. Zależy nam na tym, aby uczniowie nie spędzali zbyt wiele czasu przed monitorem.
12. Uczeń zobowiązany jest do systematycznej pracy zdalnej. Prowadzi zeszyt przedmiotowy systematycznie i starannie.
13. Sposoby monitorowania i sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ustala nauczyciel przedmiotu.
14. Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w statucie szkoły.
15. O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły poprzez dziennik elektroniczny, rozmowę telefoniczną (notatka służbowa) lub pocztą.
16. Na ocenę śródroczną i końcoworoczną składają się oceny uzyskane podczas lekcji przeprowadzonych w klasie oraz zdalnych.
17. Ocenianie zachowania uczniów polegać będzie na podsumowaniu zachowania ucznia w okresie poprzedzającym zawieszenie działalności szkoły, w okresie przywrócenia zajęć w szkole, a także funkcjonowania ucznia w okresie nauki na odległość, a zwłaszcza jego systematyczności i aktywności w realizacji zleconych form nauki.